Kategori:
Frukost
Datum:
2018-10-26 07:30 - 08:45

Beskrivning

anmalanfolkspel

DELTAGARE

Kan ett spelbolag ha goda avsikter?

Föreningslivets egen gala - Årets Eldsjäl – behövde förnyas. Syftet var att skapa ett nytt kommunikativt koncept, ett samhällsengagemang som berör hundratusentals människor, både i och utanför föreningslivet. En plattform där hälsa, demokrati, jämställdhet, utanförskap, integration och barns förutsättningar till att idrotta skulle synliggöras och lyftas.

Resultatet blev aretseldsjal.se – en digital plattform som på 2,5 år haft 4,5 miljoner läsare, blivit internationellt prisat och är utan konkurrens Expressens och Bonniers mest framgångriska content marketing någonsin.

Vad är framgångsfaktorn och hur går det till när annonsmärkt material om svenskt föreningsliv - månad efter månad - konkurrerar ut Expressens egen journalistik som de mest lästa artiklarna? Och hur tog sig Årets Eldsjäl hela vägen upp till Regeringskansliet?

Folkspel – föreningslivets egna ideella spelbolag utan privata intressen som årligen genererar ett överskott på 170 miljoner kronor genom sina produkter Bingolotto och Sverigelotten. Vi lever vårt Varför: ”Svenskt föreningsliv gör Sverige bättre för alla”.

Samarbetspartners:

  gbgco        convendum         gplogotyp       svmassan      tv4    IHMNYLOGGA   aveny production logo   handelsmarketing

Instagram

instagram banner

Facebook

facebook banner

Linkedin

linkedin banner

Nyhetsbrev anmälan

  1. Namn*
    Invalid Input
  2. E-post*
    Invalid Input
  3. Telefon*
    Invalid Input